Csíráztatás, egyszerűen

 

lucernacsira

Itt a csíra szezon, ezért beavatlak Titeket a csiráztatás egyszerű és olcsó módszerébe.

Végy egy befőttes üveget. Szórd bele a magokat és várj. Ennyi.

Na jó egy kicsit bonyolultabb.

Lássuk a magokat, mindenképpen csíráztatásra szánt magocskákat vásárolj. A lucernát javaslom kezdésnek, mert annak semleges, lágy íze van és könnyen, gyorsan csírázik.

A befőttes üvegbe öntünk 1-2 cm magasan magokat, félig felöntjük az üveget tiszta vízzel ( lehetőleg ne klóros  csapvizet ). Mi termál vizet használunk, ami ráadásul teljesen ingyen van. Hagyjuk, hogy a magok megszívják magukat vízzel, legalább 8 óra de lehet egy éjszaka, max. egy nap. Akkor vágjunk az üveg tetejére egy függöny darabot és befőttes gumival rögzítsük az üveg tetején. A függöny nylon, ezért nem szöszöl, mint a gézlap. A vizet leöntjük az üvegről, majd ráöntünk tiszta vizet és átmossuk, a vizet leöntjük. Ha túl zavaros a víz, akkor mossuk át még egyszer.

Az üveget fordítsuk fejre, egy kistányérba téve kb. 45 fokos szögben tegyük világos helyre, pl. ablakba. Én gyufásdobozzal kiszoktam ékelni, vagy a falnak támasztom, hogy ne dőljön el.  Így a felesleges víz kifolyik, a levegő pedig átjárja a magokat, azaz nem penészedik, rohad meg.

Naponta egyszer vagy kétszer mossuk át, rázogassuk meg. Én néha rárakom őket a radiátorra melegedni, mert az ablak azért hűvös, de vigyázzunk ne száradjanak ki a magok. Más feladatunk nincs. amikor már hajt a csíra lehet enni belőle. Amikor kis zöld levelek megjelennek kész van. Hűtőben néhány napig még tartható, de együk meg mielőbb, hisz az értékes tápanyagok gyorsan lebomlanak.

Tehetjük vajas, zsíros kenyérre, ehetjük salátába, vagy bármilyen ételhez köretként.

Jó étvágyat hozzá!

A lucerna csíra mesésen gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban, fehérjében, és minden esszenciális aminosav megtalálható benne, mérgeket semlegesítő és kihajtó hatása minden más meg vizsgált ételét felülmúlja. Kiderült, hogy növeli a szervezet betegségekkel szembeni ellenállóképességét, főként a gyulladásos megbetegedésektől, pl. az ízületi gyulladásoktól véd.. Segít megelőzni a kifáradást, a szervezet kimerülését, és beállítja az optimális kalcium-foszfor arányt (2:1) a szervezetben. A lucerna csírában megtalálható szaponin nevű vegyület az érfalakról lekaparja, és feloldja a lerakódásokat. Megelőzhető ezért vele a komoly érszűkület. Csökkenti a vércukorszintet, mert tisztítja a hasnyálmirigyet. Gyomorfekélynél azért tud segíteni, mert egy finom bevonatot képez a gyomor nyálkahártyáján. Ezáltal meg is védi. Serkenti a tejtermelődést szoptatós édesanyáknál. A benne lévő növényi hormonok miatt kiváló ösztrogén hatása van, amely például segíthet a mellrák megelőzésében. B12 vitamint tartalmaz, mely gyógyítja a vérszegénységet. Magas K-vitamin tartalma miatt megelőzi a vérrögök kialakulását. Csökkenti a fokozott havi vérzést. L-borostyánkősavat tartalmaz, amely felelős a kötőszövetek rugalmasságáért. Magas a Ca-tartalma, így érdemes fogyasztani a csontritkulás megelőzésére. Oldja a lerakódott húgysavat a szervezetben. A legszélesebb spektrummal rendelkezik minden eddig ismert tápanyag-koncentrátumba. A fogyókúrázók egyik őrangyala, de hólyag- és veseelégtelenség, idegrendszeri problémák, hajhullás és asztma, légzőszervi problémák, csont- és fogproblémák esetén is érdemes beépíteni az étrendbe.

A kis növényke sokáig eláll üvegben, dobozban, ha van helye. Növekednek, összekapaszkodnak, zöldülnek. Ilyenkor a több klorofiltartalom teszi még értékesebbé.

10 hozzászólás a(z) “Csíráztatás, egyszerűen” bejegyzéshez

Hozzászólás a(z) irrilla bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük