VAN MEGOLDÁS a Januári fogadalmakra

“Idén megváltozom” hányan mondják mostanában!
Itt az Újév, mindenki új fogadalmakba bocsájtkozik és mint tudjuk és hirdetik, ezek mind rövid életűek. Megtelnek az ünnepek után a fitnesz termek, uszodák, sportlétesítmények sok lelkes, de ezen a területen járatlan emberekkel. Van aki túlsúlyos, van aki megfogadta többet mozog ebben az évben, mert az egészséges, meg ilyenek. Aztán ott vannak a dohányosok, akik úgy gondolják, “majd sportolás közben nem lesz kedvem dohányozni”, leszokok a szenvedélyemről. Ez igaz is, de mi van előtte és utána? Aztán ott vannak a halogató emberek, akiknek a hatékony módszer és lehetőség a kezükben volt már év közben is, mégis arra vártak: “majd az újévben”. Aztán megyünk jobban bele az újév forgatagába és ezek az emberek elmaradoznak itt is, ott is. Ferbruárban már csak a “törzstagok” vannak jelen.
Ezen gondolkoztam én is és kérdéseket tettem fel magamnak:
Mitől tudnám megváltoztatni az életemet tartósan?
Milyen tulajdonság kell ahhoz, ami nincs bennem?
Mire kell gondoljak közben, hogy ne térjek le az “útról”?

Igazából a legfontosabb kérdés az az volt:
Mikor, milyen állapotban érezhetem magam abban a hitben, hogy megváltoztam?
Magyarul: mikor vagyok “megváltozva”?

Szóval minden “fogadalomtevő” tartós változást szeretne:
Ne csináljunk olyan dolgo(ka)t, amit nem akarunk!
Ne legyünk olyan emberekkel, akik nem segítenek ebben!
Ne éljünk tovább ott, ahol most vagyunk!

Ezek elég drasztikus válaszok, de lehet-e úgy változni, hogy mindent amit addig és úgy csináltunk, folytatjuk tovább? Nem.

A tartós változás receptje tehát a következő:
1. Helyváltoztatás
2. Szokások változtatása
3. Ismerősök változtatása

  1. Lehet, hogy elég volna 1-2 hét ahhoz, hogy erre öszpontosítva kialakuljon az a “rendszer”, amit fel akar állítani magának és amikor visszatér, a szerint folytatni az életét. De van akinek ez az idő kevés. El kell költözni! Ezért ehhez a merész lépéshez leginkább BÁTORSÁG kell. Aki nem érzi magát elég bátornak, ez a pont nem rá vonatkozik.Az egyes pontban benne van egyébként a kettes pont és a hármas pont is.

  2. A szokások változtatásához kell egy külső segítség, akivel papírra írva összegzitek, mik a jó és rossz tulajdonságaid, mik a jó és a rossz szokásaid. Napi rutinok, külsőleg nézve az életed. Leírni, a célhoz milyen szokások felvétele kell, hogy legyen. A rosszat elhagyod, a jót megtartod, az újat felveszed! Ehhez a lépéshez leginkább AKARATERŐ szükséges és ez külsős ember segítségével fejleszthető! Aki nem érez magában elég akaraterőt, az vegyen igénybe külső segítséget.

  3. Ismerősök változtatása nem egy könnyű dolog. Itt érzelmek is nehezítik a dolgok “kezelését”, de amior felteszed a kérdést magadban, hogy a célod eléréséhez ki az aki melletted áll és ki az aki ellene, máris könnyebb lesz, kitől kell “tartózkodni”. Ehhez a lépéshez leginkább NYITOTTSÁGRA van szükséged. Tárulkozz ki, mond el mindenkinek a fogadalmad, vállald be, hogy ezt Te akarod és mmindjárt ki is fog derülni, ki az aki visszatart ebben. A fogadalmadról többet ezekkel az emberekkel ne beszélj. Legközelebb úgyis Ők fogják ezt megkérdezni.

Van még a sikerhez egy elengedhetetlen, de gyakorlással elsajátítható feladat: A Fókuszálás.
Minden élethelyzetben, percben, másodpercben, mikor eszedbe jut, tedd fel magadnak azt kérdést:

AMIT MOST TESZEK AZ ÉLETEMBEN AZ ELŐBBRE VISZ A VÁLTOZÁSOMHOZ, CÉLOMHOZ, VAGY SEM?

Ha nem, tedd azt, ami előbbre visz a célodhoz!

SOK SIKERT!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük